tips linkedin summary

Tips voor het schrijven van een goede LinkedIn Summary

Tegenwoordig kun je als professional niet meer om LinkedIn heen. Je hebt een profiel aangemaakt, je opleiding en werkervaring duidelijk beschreven en misschien heb je zelfs een aantal aanbevelingen op je profiel. Super goed! Vergeet echter de LinkedIn Summary niet, oftewel de samenvatting op je profiel. 

In de LinkedIn Summary kun je je belangrijkste kwaliteiten benoemen, zodat opdrachtgevers, recruiters en potentiële werkgevers direct zien waarom ze jou moeten hebben. Waarom zou je hier gebruik van maken? Je kunt je LinkedIn Summary zien als een trigger, met een mooie samenvatting verleid je mensen meteen om verder te lezen en jouw profiel eens uitgebreid te bekijken.
Hieronder geven wij tips zodat je jouw LinkedIn Summary optimaal kunt inzetten!

  • Tip 1: Toon jouw expertise
    Wat is jouw toegevoegde waarde? Denk hierover na en probeer een aantrekkelijke beschrijving te formuleren zodat een potentiële werkgever, klant of opdrachtgever direct weet wat jij te bieden hebt. Toon en onderbouw jouw expertise, bijvoorbeeld door een aantal aansprekende bedrijven te noemen waarvoor je hebt gewerkt.
  • Tip 2: Vertel jouw verhaal
    Wees persoonlijk, authenticiteit is altijd een plus. Vertel bijvoorbeeld hoe en waarom je in jouw branche terecht bent gekomen. Zo heb je een mooi stukje van jezelf laten zien en direct een ideaal bruggetje gebouwd om het eens over jouw doorzettingsvermogen, ambitie en winnaarsmentaliteit te hebben (om maar wat voorbeelden te noemen). Belangrijk is dat de toon bij jou als persoon past, maar ook bij de functie en de markt waarin je actief bent.
  • Tip 3: Wees kort en bondig
    Maak jouw LinkedIn Summary niet onnodig lang, dat kan mensen onnodig afschikken. Verwerk in je verhaal wel de belangrijkste zoekwoorden voor jouw functie.

 

Bron: Frankwatching

More from our blog: