Medewerker Burgerzaken B 27 u p/w

Noord-Brabant 27 u p/w MBO;HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Werken voor de werkorganisatie betekent werken voor drie gemeenten: Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert. Drie zelfstandige gemeenten, ieder met een eigen dynamiek en ambitie. Gelegen in het noordoosten van Brabant, een streek die bekend staat om z’n gemoedelijkheid en gastvrijheid.

Kenmerkend voor onze organisatie zijn de kernwaarden: open, zakelijk en burgergericht. Een goede dienstverlening aan de 48.000 inwoners van de drie gemeenten staat voorop. We doen wat we zeggen, we verplaatsen ons in onze klanten en denken met hen mee. We vinden samenwerken belangrijk en hebben oog en oor voor onze omgeving.

Bij de organisatie werken we met 350 medewerkers samen om de ambities van de drie gemeenten waar te maken. Er is hierbij ruimte voor zelfstandigheid, eigen initiatief en het nemen van verantwoordelijkheid. De ontwikkeling van onze medewerkers vinden we erg belangrijk, net zoals goede arbeidsvoorwaarden. We werken in een dynamische omgeving met een collegiale werksfeer.

Vanuit ons team Burgerzaken en Belastingen van de afdeling Publiek is het cluster Belastingen verantwoordelijk voor de diverse gemeentelijke taken op het gebied van belastingen. Het cluster Burgerzaken zorgt voor de correcte verwerking van aanvragen, wijzigingen en verstrekkingen voor wat betreft persoonsgegevens van de inwoners van de 3 gemeenten.

De medewerkers van Burgerzaken werken volgens een rooster voor en in de 3 gemeenten, vanuit de standplaats gemeentehuis Cuijk.

Jouw uitdaging:
Op 3 locaties voer je gemeentelijke taken uit op het gebied van persoonsgegevens die niet in de 1e (telefonie/snelbalie) en 2e lijn (frontoffice burgerzaken balie) kunnen worden gedaan. Denk daarbij aan: naturalisatieverzoeken en -verantwoordingen, eerste inschrijvingen, brondocumenten beoordelen en verwerken, burgerlijke stand-zaken, mutaties en correcties in de BRP, organiseren verkiezingen en de kasverantwoording.

Deze taken doe je veelal volgens vastgestelde procedures, werkwijzen en planningen.

Je voert complexere administratieve werkzaamheden uit in de back-office en levert een bijdrage aan contentbeheer, kwaliteitsverbetering en e-dienstverlening.

Je bent verantwoordelijk voor de tijdsbewaking en de aflevering van kwalitatief goede producten en diensten op het gebied van burgerzaken. Knelpunten en signalen vanuit contacten met interne dan wel externe klanten speel je door en je draagt mogelijke oplossingen daarvoor aan. Je levert een bijdrage aan de totstandkoming van plannen, nota’s, rapporten en adviezen, bijv. door gegevens te verzamelen voor management en bestuurders en je neemt deel aan projecten vanuit kennis en ervaring op het vakgebied.

Je verricht de werkzaamheden onder verantwoordelijkheid van de Teamleider Burgerzaken en Belastingen.

Wat wordt er van jou gevraagd?

KNOCK-OUT:

  • Je hebt MBO+/HBO werk en denkniveau.
Reacties van kandidaten die geen kennis van/ervaring met de gestelde eisen hebben, worden door de opdrachtgever terzijde gelegd.

Gunningscriteria:

  • Je hebt een afgeronde MBO-4-vakdiploma ogv burgerzaken gemeente, bij voorkeur BABZ/ALO.
  • Je hebt ruime ervaring met genoemde werkzaamheden bij burgerzaken bij een gemeente. Minimaal 5 jaar ervaring of evenveel uren in parttime in dienstverlening op het gebied van burgerzaken vanuit 1 organisatie voor meerdere gemeenten.
Competenties:

  • Je bent klantgericht, zeer accuraat en zelfstandig, maar ook een teamspeler en flexibel ten aanzien van werktijden, taken en werklocaties.
  • Het Nederlands beheers je goed in woord en geschrift en je kunt goed luisteren, doorvragen en je antwoorden duidelijk en vriendelijk formuleren.
  • Meedenken over en meewerken aan wijzigingen in de dienstverlening naar aanleiding van landelijke ontwikkelingen en ontwikkelingen in onze organisatie vind jij interessant en vanzelfsprekend.

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2020-44191
Locatie Cuijk
Startdatum 11 januari 2021
Einddatum 31 december 2021
Optie op verlenging Ja
Uren per week 27 u p/w

Sluitingsdatum 6 januari 2021 16:00

Kan ik je op weg helpen?

Anouk van der Pijl

a.vanderpijl@bluetrail.nl
+31 (0)6 184 192 57
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail