Change Coördinator Sr. (3fte)

Utrecht 36 u p/w MBO;HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Sector Levering levert hoogwaardige ICT-diensten aan de organisatie met een daarbij horende service en ondersteuning. Team Support valt onder de Sector Levering van de Dienst ICT en bestaat uit de subteams Operational Control Room (OCR), Metingen, Analyse en Tooling (MeAT) en Planning en Coördinatie (P&C).

Team Support voorkomt verstoringen voor de business door proactief beheer en is verantwoordelijk voor een optimale coördinatie van de operationele processen event-, change-, configuration, problem- en log-management. Voor het samenstellen en begeleiden van veranderingen op de ICT-infrastructuur (change- en configurationmanagement) zijn wij op zoek naar een senior Changecoördinator.

Incidenteel kan het voorkomen dat er wordt gevraagd om te werken in de avonduren of in het weekend.

Als senior ICT Changecoördinator stel je changes op voor de bestaande ICT infrastructuur en begeleidt deze. Dit betreft klant-, project- en beheerchanges en gaat om zowel standaard changes als maatwerk.

Verantwoordelijkheden:

  • Wij zoeken iemand die prioriteiten kan stellen en bij changes de benodigde mensen en middelen weet in te zetten. Je werkt planmatig en gestructureerd. Je kunt duidelijk communiceren en bent klant- en kwaliteitsgericht. Bij veranderingen ben je in staat snel te schakelen.
  • Je hebt een adviserende en coördinerende rol tussen klant, servicelijnen, productlijnen en (externe) toeleveranciers.
  • Je rapporteert en bewaakt doorlooptijden van gerealiseerde en te realiseren changes.
  • Je draagt zorg voor de planning en resources voor toegewezen changes.
Vakmatige taken:
  • Signaleren, analyseren en verhelpen van knelpunten met betrekking tot projecten en maatwerkchanges.
  • Opstellen van impactanalyses; je verzamelt hiervoor input bij de product- en servicelijnen en consolideert de deelanalyses tot één integrale analyse.
  • Regelen, in overleg met planning, van de inzet van medewerkers gedurende de voorbereiding en realisatie van de change en bewaken van de planning. Je ondersteunt bij complexere planningsvraagstukken.
  • Gedurende de change fungeren als eerste aanspreekpunt voor management, medewerkers, leveranciers en overige stakeholders.
  • Evalueren van changes, doen van verbetervoorstellen, adviseren over bijsturing en implementeren van vastgestelde verbeteringen.
  • Verzorgen van de administraties en het verwerken van de benodigde gegevens.
  • Monitoren van de kwaliteit van het proces op basis van periodieke rapportages op kwaliteits- en performance-indicatoren.
  • Ondersteunen van de teamleider bij het maken van jaar- en verbeterplannen.
  • Bevorderen van de professionaliteit van collega's en voor hun fungeren als vraagbaak.
  • Initiëren van (interne) netwerken en maken van afspraken met partners.
  • Afstemmen met projectleiders en de beheerorganisatie m.b.t. de overdracht van producten aan beheerders van de competence center en de servicelijnmedewerkers.
  • Participeren in projecten en audits.

Wat wordt er van jou gevraagd?

KNOCK-OUT:

  • Je hebt minimaal een afgeronde erkende MBO-4 opleiding.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar relevante ICT-changecoördinatie ervaring binnen een dienstverlenende omgeving.
  • Je hebt kennis- en werkervaring met ITIL.
Reacties van kandidaten die geen kennis van/ervaring met de gestelde eisen hebben, worden door de opdrachtgever terzijde gelegd.

Gunningscriteria:
  • Je hebt kennis van en ervaring met rekencentrum-componenten (servers, storage, databases, routers, switches).
  • Je hebt recent opgedane werkervaring als changecoördinator binnen een overheidsorganisatie of een organisatie met meer dan 5000 medewerkers.
  • Je hebt een Prince 2 foundation certificering. (kopie certificaat vereist)
  • Je hebt ervaring en kennis met Microfocus Service Manager.
Competenties:
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid - Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijke taal mondeling duidelijk.
  • Accuratesse - Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten.
  • Organisatievermogen - Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.
  • Klantgerichtheid - Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.
  • Stressbestendigheid - Blijft effectief presteren onder hoge werk- en tijdsdruk, bij tegenspel en druk door anderen en in onzekere omstandigheden.
  • Organisatiesensitiviteit - Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.
  • Samenwerken - Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.
  • Resultaatgerichtheid - Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2020-44255
Locatie Driebergen
Startdatum 29 maart 2021
Einddatum 30 september 2021
Optie op verlenging Ja
Uren per week 36 u p/w

Sluitingsdatum 7 januari 2021 11:00

Kan ik je op weg helpen?

Kevin Stakenburg

k.stakenburg@bluetrail.nl
+31 (0)6 184 204 30
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail