Afdelingshoofd Services 24 u p/w

Zuid-Holland 24 u p/w HBO;Universitair
Swoosh-headers

Functieomschrijving

De afdeling Services bestaat uit 33 medewerkers vast in dienst, 5 buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand (BABS) en een pool van flexibele medewerkers, werkzaam in het KCC (klant contact center). Het afdelingshoofd Services geeft integraal leiding aan de afdeling.
Binnen de afdeling zijn 2 teamleiders werkzaam, welke verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse aansturing van het KCC enerzijds en de teams burgerdiensten, omgevingsloket en kwaliteit&ontwikkeling anderzijds.
Binnen het team burgerdiensten ligt de nadruk op de dienstverlening rondom specialistische verzoeken op het gebied van burgerlijke stand en BRP. Het team omgevingsloket richt zich op vragen die betrekking hebben op het ruimtelijk domein. Het team kwaliteit en ontwikkeling verricht verschillende ondersteuningstaken o.a. op het gebied van managementinformatie, klanttevredenheid, privacy en applicatiebeheer.
Bij het KCC ligt het accent op dienstverlening. 1e lijnsklantcontacten vinden voornamelijk plaats aan de balies op de 1e verdieping en de receptie op de begane grond. Maar ook via social media, externe mail, het callcenter en via de bijbehorende backoffice taken. Het KCC is bezig met een professionaliseringsslag om klaar te zijn voor de toekomst en mee te groeien met een snel veranderende samenleving.
Het team redactie en vormgeving vallen hiërarchisch onder het afdelingshoofd en zij houden zich voornamelijk bezig met de website, intranet, redactie werkzaamheden, communicatie en grafische vormgeving.

In totaal werken er zo’n 490 mensen bij de gemeente, verdeeld over diverse afdelingen en projecten. De ambtelijke aansturing gebeurt via drie directieleden - een algemeen directeur en twee directeuren – in samenwerking met alle afdelingshoofden. Samen werken wij aan een wendbare en lerende organisatie, die lenig inspeelt op wat er in de stad leeft en gebeurt en waar mogelijk samen met inwoners, bedrijven of instellingen plannen maakt en realiseert. Een blik naar buiten, een flexibele opstelling en telkens de vraag blijven stellen of de goede dingen gebeuren, zijn daarbij onmisbare ingrediënten.

Jouw rol:
 

  • Sparringpartner voor- en faciliteren van teamleiders en procesadviseur.
  • Ingezette lijn op afdeling en bijbehorende projecten uitdragen zowel naar eigen medewerkers als buiten de afdeling.
  • Voortzetten cultuuromslag KCC.
  • (Lopende) P-zaken oppakken in afstemming met HRM.
  • i.o.m. teamleiders en procesadviseur nieuwe zaken laten oppakken.
  • Deelnemen aan MT BM en services daar vertegenwoordigen.
  • Eerste aanspreekpunt voor redactie en grafische vormgeving.
  • Sparringpartner voor afdelingshoofd communicatie.
  • Verkiezingen + evaluatie.
  • Coördineren technische- en schriftelijke vragen.
  • Budgethouder.

Wat wordt er van jou gevraagd?

KNOCK-OUT:

  • Je hebt WO werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring als leidinggevende bij een gemeente.
  • Je hebt een relevante referentie.
  • Freelance niet mogelijk (pay-roll / loondienst wel mogelijk).
Reacties van kandidaten die geen kennis van/ervaring met de gestelde eisen hebben, worden door de opdrachtgever terzijde gelegd.

Gunningscriteria:

  • Je hebt ervaring op een dienstverlenende afdeling bij een gemeente of affiniteit hiermee.
  • Je hebt ervaring als manager in een complexe en snel veranderende omgeving.
  • Je hebt ervaring met verandermanagement.
Competenties:

  • In staat verbinding te maken met mensen en verbinding tussen mensen te bewerkstelligen.
  • Hands on mentaliteit.
  • Ondernemend.
  • Omgevingsbewust.
  • Oplossingsgericht kunnen denken met de nodige creativiteit.
  • In staat om makkelijk te schakelen van operationeel naar tactisch of strategisch niveau.

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2020-44065
Locatie Gouda
Startdatum 1 maart 2021
Einddatum 1 juli 2021
Optie op verlenging Ja
Uren per week 24 u p/w
Intakegesprek 21 januari 2021
Sluitingsdatum 30 december 2020 08:00

Kan ik je op weg helpen?

Albert de Feij

a.defeij@bluetrail.nl
+31 (0)6 184 204 34
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail