Projectleider Vastgoed Informatie Systeem fase 1

Gelderland 8-16 u p/w 6 maanden HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Projectopdracht deel 1 (vooronderzoek en marktverkenning):
Gemeente Barneveld wil het ontwikkelingen en exploiteren van haar vastgoed verder professionaliseren door de aanschaf van een vastgoedinformatiesysteem (VIS). Het VIS moet voorzien in de professionalisering van administratief-, relatie- en technisch beheer en ontwikkel- vernieuwings- en verduurzamingsopgaven. De gemeente Barneveld zoekt een Projectleider die de organisatie met inhoudelijke kennis kan begeleiden in het uitvoeren van een vooronderzoek en een marktonderzoek waarvan de uitkomsten als basis kunnen dienen voor deel 2 van het project dat bestaat uit het maken van een plan van aanpak, het houden van een aanbesteding, de implementatie en nazorg van een of meer softwareoplossingen.

De opdracht wordt uitgevoerd met ondersteuning van diverse gemeentelijke adviseurs zoals de accountmanagers, assetmanager, projectleiders, medewerker vastgoedsturing, informatieadviseur, inkoop-, (GEO)informatie-, financieel en vakinhoudelijke adviseurs en stakeholders vanuit het werkveld zoals CT-lid, belanghebbende teamleiders, beheerspecialisten en gebruikers.

Resultaten van de opdracht:

  • Vooronderzoek - Een rapport op basis waarvan deel 2 van het project kan worden uitvoeren. Aan de volgende onderdelen moet hierin aandacht worden besteed:
    • inventarisatie van de huidige stand van zaken
    • welke beheerdoelen en -processen moeten met de aan te schaffen softwareoplossing(en) worden ondersteund
    • aan welke randvoorwaarden t.a.v. vakinhoudelijk wet- en regelgeving, standaarden, gemeentelijk beleid t.a.v. ontwikkeling, eigendom en exploitatie van maatschappelijk vastgoed en informatievoorziening moet(en) de oplossing(en) voldoen
    • welke samenhang heeft/hebben deze softwareoplossing(en) met andere in de organisatie gebruikte software en hoe ziet daarbij de ICT-architectuur eruit
    • wat zijn naast de het in gebruik nemen van de nieuwe software eventuele samenhangende veranderingen en taken die nodig zijn (bijvoorbeeld vergroten bepaalde kennis en vaardigheden, toevoegen van nieuwe rollen, functioneel beheer, procesbepaling en -begeleiding)
  • Marktverkenning - Resultaten van een uitgevoerde marktverkenning waarin is onderzocht welke oplossingen leveranciers bieden en waarmee meer input is verkregen voor een programma van eisen
    • wat zijn de mogelijke inkoopscenario's
    • globale inschatting van de eenmalige en structurele kosten
    • programma van eisen
    • de uitkomst van eventueel te nemen beslissingen
  • Functioneel beheerder
    • vaststellen profiel
    • bepalen inpassing functie/rol
    • organiseren aanstelling
  • Opdrachtgever, CT-lid, teamleider(s) en medewerkers zijn:
    • op de hoogte gebracht van de vakinhoudelijke ontwikkelingen die van invloed zijn op te maken keuzes en gebruik van de nieuwe software
    • hebben door gesprekken hun bijdrage geleverd aan de inhoud van het rapport
    • meegenomen in en geadviseerd over eventuele besluitvorming en de definitieve inhoud van het rapport en de genomen besluiten
  • Levert, samen met de opdrachtgever, een programma van eisen en projectopdracht op voor het vervolg en draagt deze over aan de projectleider van deel 2. Bij wederzijdse tevredenheid kan je dit mogelijk ook zelf zijn.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen voor deze opdracht

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau.
  • Je hebt ervaring met de processen en dataverwerking rondom ontwikkeling, eigendom en exploitatie van maatschappelijk vastgoed.
  • Je hebt ervaring met en kennis van het vak van projectleider. Te onderbouwen met Prince2, IPMA en/of Agile Scrum en/of vergelijkbare opleidingen en certificaten.
  • Je hebt sterk ontwikkelde vaardigheden op het gebied van communicatie en stakeholdermanagement. Om te borgen dat ieders verwachtingen goed worden gemanaged en dat goed onderbouwde keuzes worden gemaakt.
  • Je hebt ervaring met aan informatievoorziening gerelateerde implementatie- en verandertrajecten.
  • Je hebt kennis van informatievoorziening binnen de lokale overheid.
  • Je voert aanwijsbaar, regelmatig en recent vergelijkbare opdrachten uit.
  • Je bent bekend met beleid, ontwikkelingen en processen in het vakgebied van ontwikkeling, eigendom en exploitatie van maatschappelijk vastgoed binnen een gemeentelijke overheid.
  • Je bent bekend met wet- en regelgeving, standaarden in het vakgebied van ontwikkelingen, eigendom en exploitatie van (maatschappelijke) vastgoed.
  • Je bent bekend met software oplossingen op het gebied van vastgoed ontwikkeling, eigendom en exploitatie.
  • Je kan vanuit jouw kennis en ervaring op het gebied van vastgoed informatie systemen en maatschappelijk vastgoed een programma van eisen opstellen waarin onder andere alle behoeftes van de verschillende stakeholders zijn geborgd.
  • Je bent in staat om op strategisch, tactisch en operationeel niveau gemeentelijke medewerkers mee te nemen in en te adviseren over de huidige ontwikkelingen, mogelijkheden en keuzes die voor de aanbesteding genomen moeten worden.
  • Je bent in staat om het resultaat op te leveren, onafhankelijk van eventuele leveranciers of bedrijven die in fase 2 mee kunnen doen aan de aanbesteding(en).
Wensen voor deze opdracht
  • Je hebt ruime ervaring met en kennis van het vak van projectleider.
  • Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding.
Competenties
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Proactieve houding
  • Samenwerking

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-05151
Locatie Barneveld
Startdatum 1 september 2024
Einddatum 28 februari 2025
Optie op verlenging Ja
Uren per week 8-16 u p/w
Intakegesprek 21 augustus 2024
Sluitingsdatum 8 augustus 2024 16:00

Kan ik je op weg helpen?

Albert de Feij

a.defeij@bluetrail.nl
+31 (0)6 184 204 34
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail