Projectleider huisvesting en facilitair Exit-plan

Bilthoven 24-36 u p/w 6 maanden
Swoosh-headers

Functieomschrijving

RIVM gaat medio 2025 verhuizen naar een nieuwe gebouw te Utrecht en dient de huidige campus Bilthoven te verlaten. Bij de verhuizing, ontvlechting en leeg opleveren is RIVM op zoek naar een stevige projectleider voor het opstellen en uitvoeren van het plan Inrichten regie organisatie.

Als projectleider begrijp je de belevingswereld van zowel het RIVM als het bedrijfsleven. Je bent sensitief voor de (soms uiteenlopende) belangen van de verschillende stakeholders en kunt informatie vertalen naar een concrete acties. Door een proactieve maar ook gestructureerde manier van werken weet je snel nieuwe partijen aan het initiatief te verbinden. Je bent creatief en hebt oog voor nieuwe kansen. Daarbij verlies je de langetermijn doelen niet uit uit het oog.

  • Project Inrichten regie organisatie uitvoert van begin tot eind;
  • Werkt in een sterk politiek en bestuurlijk georiënteerde omgeving;
  • Goed in staat bent:
    • O.b.v. info een voorzet te maken/te schrijven waar projectleden/de organisatie een doorontwikkeling kan maken tot volwaardig producten/nota’s/voorstellen e.d. 
    • O.b.v. een oplossingsrichting en stappenplan kan maken en uitvoeren (met ondersteuning van collega’s) om de beoogde resultaten te behalen
  • Zorgt bij de afronding van het project voor een correcte archivering en het evalueren van het project met de klant en andere betrokkenen.
De nieuw op te richten organisatie zal vanaf ontvangst van ‘de sleutel van het nieuwe gebouw’ (Beschikbaarheidscertificaat van het nieuwe DBFMO contract) de verantwoordelijkheid overnemen voor zowel huisvesting en facilitaire zaken van het RIVM. De nieuwe organisatie, welke bestaat o.a. uit de regie organisatie (RO: een klein team van contractbeheerders/contractmanagers met een facilitaire expertise) zal vanaf 31 december 2024 deze taak op zich nemen (en overgedragen krijgen van het Project Nieuwe Huisvesting en van andere afdelingen waaronder Huisvesting en Faciliitaire Dienstverlening. 

De opdracht bestaat o.a. uit de volgende werkpakketen: 
  1. Inrichten van de regie organisatie (strategisch exploitatieteam, regie organisatie en extent team) waarbij rollen, verantwoordelijkheden en bevoegdheden per expertisegebied e.d. helder zijn
  2. Kennis van de huisvesting & facilitaire dienstverlening RO: MEET en Niet MEET dienstverlening: contractafspraken, sturingsmechanismen, rolverdeling leveranciers/RIVM-ers (in business as usual en bij hoge paraatheid/crisis situaties), wijzigingenproces, werken met een prestatiecontract en contacten met gebruikers e.d.
  3. Financiën en rapportage RO: afspraken over facilitaire stromen (procuraties, rolverdeling/factuurstromen, doorbelasting, inclusief begroting 2025 en opzetten integrale huisvesting en facilitaire rapportage naar CFO, regie organisatie e.d.
  4. Inregelen overlegstructuren: aansluiten dan wel inrichten van overlegstructuren binnen RIM/gebruikers, binnen Rijk en buiten RIVM op strategisch, tactisch (en mogelijk operationeel niveau)
  5. Overdracht: criteria/afspraken wanneer/wijze van overdracht naar RO. Specifiek van PNH, HFD en andere afdelingen binnen RIVM

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau.
  • Je beschikt over een afgeronde relevante opleiding op het gebied van:
    • projectmanagement
    • facilitair management
  • Je hebt ervaring met opstellen/uitvoeren van het inrichten van een nieuw regie organisatieteam. 
Wensen bij de opdracht
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring o.g.v. Stakeholdermanagement, Inkoop/contractmanagement en/of risicomanagement.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een soort gelijke functie.
  • Je hebt ruime ervaring met schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau.
  • Je hebt ervaring met de afwikkeling van het afstoten/sluiten van een gebouw/gebouwen.

Competenties
  • Initiatief en zelfstandig kunnen werken. Voor deze rol moet je bij verschillende afdelingen zelf informatie gaan ophalen en daarmee aan de slag gaan.
  • Iemand die op mensen afstapt, opzetten gaat doen, vertalingen gaat maken n.a.v overleggen en de informatie/ vraagstukken die hij/zij krijgt.
  • Een plan van aanpak schrijven
  • In bezit van politiek zintuig
  • Servicegericht
  • Ondernemend
  • Vertaler van ideeën/voorstellen aan papier
  • Daadkrachtig
  • Analytisch en probleemoplossend vermogen
  • Resultaatgericht
  • Samenwerken
  • Plannen en organiseren

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-04288
Locatie Bilthoven
Startdatum 5 augustus 2024
Einddatum 31 december 2024
Optie op verlenging Ja
Uren per week 24-36 u p/w

Kan ik je op weg helpen?

Tariq Wijnants

t.wijnants@bluetrail.nl
+31 (0)6 345 422 35
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail