Projectleider ERP Optimalisatie 32-36 u p/w

Noord-Holland 32 - 36 u p/w 12 maanden HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Als Projectleider Purchase to Pay Optimalisatie speel je een cruciale rol in ons inkoop transitieprogramma. Dit programma heeft als doel de rechtmatigheid en doelmatigheid van onze inkoopfunctie te verhogen.
Je werkt nauw samen met de programmamanager inkoop en vertaalt wensen en eisen naar praktische, geautomatiseerde oplossingen binnen ons ERP-systeem. Dit gedeelte ziet toe op alle handelingen van het plaatsen van bestellingen tot het ontvangen en betalen van een factuur en laat zich omschrijven als het operationele inkoop proces.
In de huidige situatie wordt nog veel handmatig gedaan waaronder controles en het koppelen van de juiste contracten aan bestellingen.
De wens is beter gebruik van de (raam)overeenkomsten), beter contractbeheer op deze overeenkomsten en uiteindelijk het zorgen voor een hoog matchingspercentage op de facturen.
Daarnaast willen we de juiste rapportages en stuurmiddelen beschikbaar maken voor de verschillende bedrijfsonderdelen zodat zijn hun inkoop gedrag kunnen optimaliseren. Grip op kosten en een beheersbaar inkoopproces zijn kernbegrippen in dit traject.

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor het deelproject Purchase to Pay Optimalisatie binnen het inkoop transitieprogramma.

• Vertalen van wensen en eisen van stakeholders naar praktische, geautomatiseerde oplossingen
• Implementeren en aanpassen van het ERP-pakket om de efficiëntie van de inkoopprocessen te verbeteren
• Analyseren en optimaliseren van end-to-end processen binnen de inkoopfunctie. Hiervoor zijn enkele beschrijvingen en analyses al beschikbaar
• Rapporteren aan de programmamanager inkoop over de voortgang van het project en belangrijke mijlpalen
• Samenwerken met diverse teams binnen Waternet binnen de directie Finance & Control als ook ICT om de projectdoelen te realiseren

Team Inkoop is verantwoordelijk voor alle inkooptrajecten binnen Waternet, van leidingwerken en grondstoffen voor drinkwaterproductie tot en met schoonmaak en catering, IT, onderhoud van assets, technische systemen en GWW (grond, weg en waterbouw) aanbestedingen (totale spend ca 300 miljoen euro per jaar). Afdeling Inkoop bestaat uit een drietal clusters zijnde team tactische inkoop, contractbeheer en bestelservice en het in oprichting zijnde bedrijfsbureau. We maken zoals al aangegeven een sterke verandering door, om de inkoopfunctie en organisatie sterker neer te zetten. Nu nog met inhuur, later met meer vaste krachten.
Team tactische Inkoop is een fijn en voortvarend team met veel aandacht voor het verder door ontwikkelen van de professionele adviesrol enerzijds en aandacht voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord inkopen anderzijds. Veel aandacht is er voor het versterken van de positionering binnen Waternet, en de borging van rechtmatig inkopen. Daardoor is de vraag naar advies ook sterk gegroeid.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht:

  • Je bent in het bezit van minimaal een HBO diploma.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met het aansturen van mensen in projectteams.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met implementatie of aanpassing van ERP systemen/ operationeel inkoopproces.
  • Je hebt ervaring met projectmanagement in een veranderende omgeving.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Wensen bij de opdracht:

  • Je bent in bezit van Nevi 2 (of gelijkwaardig).
  • Je hebt kennis van All Solutions.
  • Je hebt kennis en ervaring in inkoop processen.
  • Je hebt kennis en ervaring van/met LEAN processen.
  • Je hebt ervaring met het opstellen van procesomschrijvingen/ flow diagrammen.
Competenties:

  • Verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het team bemaling.
  • Duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten.
  • Innovatief: Innovatief zijn, ideeën verbeteren en probleemoplossend werken?
  • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.
  • Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen. In geval van calamiteiten zelfstandig handelend op te treden als coördinator scenario.
  • Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden. Deze competenties worden getoetst in een gesprek.

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-04034
Locatie Amsterdam
Startdatum 9 juli 2024
Einddatum 9 juli 2025
Optie op verlenging Ja
Uren per week 32 - 36 u p/w
Intakegesprek 5 juli 2024
Sluitingsdatum 24 juni 2024 07:00

Kan ik je op weg helpen?

Lois Duivenvoorden

l.duivenvoorden@bluetrail.nl
+31 (0)6 272 569 30
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail