Projectassistent

Gelderland 24 u p/w 12 maanden HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Het gebied rondom Station Nijmegen ondergaat de komende jaren een ware metamorfose. De projectorganisatie Stationsdistrict staat hiervoor aan de lat en heeft extra versterking nodig in de ondersteuning. Bureau Projectmanagement van de afdeling Stadsrealisatie zoekt een ervaren Projectassistent voor de projectbeheersing.

Als Projectassistent werk je in een dynamische en politieke omgeving aan een maatschappelijk relevante opgave. Het doel van je functie is het zelfstandig ondersteunen en ontzorgen van het projectmanagement om het beoogde resultaat te bereiken door te controleren/bewaken, signaleren en organiseren. Je ondersteunt leden van het projectmanagementteam, projectmanagers en projectleiders en onderhoudt contact met alle betrokkenen, zodat het project gestructureerd en soepel verloopt. Je biedt zowel uitvoerende als inhoudelijke ondersteuning. Daarnaast zorg je voor projectbeheersing en borging van de kwaliteit.

Het project in het kort
Bij het station komen extra sporen en een extra perron, een nieuwe westentree en ook het stationsgebouw wordt aangepakt. Aan de centrumzijde komen betere voorzieningen voor buspassagiers, betere infrastructuur, inrichting openbare ruimte en betere fietsenstallingen. In de hele stationsomgeving zijn 2.000 woningen gepland. Het totale project is naar verwachting in 2030 klaar.

De uitvoering van deze opgave is in handen van een gemeentelijke projectorganisatie, geleid door een MT bestaande uit een gebiedsmanager, projectontwikkelaar centrumkwartier, projectontwikkelaar westerkwartier, projectmanager BO-MIRT, technisch projectmanager, projectmanager projectbeheersing, strategisch omgevingsmanager en strategisch stedebouwkundige. Vanuit het MT en de verschillende teams wordt regie gevoerd op de gehele integrale gebiedsopgave en de samenwerking met de stakeholders en bewoners. Jij als projectassistent zal samen met andere projectassistenten de projecten ondersteunen.

Verantwoordelijkheden
Onder verantwoordelijkheid van de projectleiders voer je zelfstandig taken en werkzaamheden uit binnen de projecten;

  • Je verzamelt, beheert, bewerkt en verwerkt projectinformatie.
  • Je bewaakt de voortgang van gemaakte afspraken en actiepuntenlijsten en verzorgt het agendabeheer.
  • Je zoekt, samen met de projectmanager Hoog Frequent Spoor, (pro-) actief afstemming met de verschillende stakeholders en zorgt dat gemaakte afspraken opvolging krijgen.
  • Het organiseren van (informatie-)bijeenkomsten en (participatie)activiteiten spelen een belangrijke rol in het proces. Je organiseert deze samen met de projectleider en de omgevingsmanager.
  • Je zorgt voor de planning, voorbereiding en verslaglegging van (bestuurlijke) overleggen.
  • Je vraagt in opdracht van het projectteam offertes aan, verzorgt de administratie van alle beheersaspecten en de opdrachtverlening aan derden.
  • Je ondersteunt bij het opstellen van relevante notities, rapportages- en evaluaties.
  • Je zorgt dat alle relevante administratie op een correcte wijze in archiefsysteem CorsaNxT en documentmanagement systeem SharePoint komt.
  • Je bent in ieder geval op maandag en vrijdag aanwezig op het projectkantoor en bent verder flexibel in je werktijden. Dat betekent dat je zo nu en dan ook in de avonduren beschikbaar moet zijn voor bijvoorbeeld informatieavonden.
  • Je maakt onderdeel uit van het Project Management Office en hierbinnen vervang je je naaste collega’s.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen voor deze opdracht

  • Aantoonbaar door opleiding en/of werkervaring hbo- niveau;
  • Je hebt kennis en ervaring in het werken met geautomatiseerde systemen en kantoorautomatisering waaronder Microsoft Office 365;
  • Je bent flexibel in je werktijden. Dat betekent dat je ook, in de avonduren beschikbaar moet zijn voor, veelal vooraf ingeplande, bijvoorbeeld informatieavonden;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring sinds 2018 met het bieden van projectmatige en/of administratieve ondersteuning;
Wensen voor deze opdracht

  • Ervaring met het werken in projecten in het ruimtelijk domein
  • Ervaring met CorsaNxT

Competenties
  • Je kunt snel schakelen, ziet wat er moet gebeuren, wacht niet af, maar neemt initiatief en je werkt gestructureerd en secuur;
  • Communicatie met interne en externe partijen gaat je goed af en bent politiek sensitief;
  • Je hebt een flexibele instelling; het project is complex en de organisatie is continu in beweging. Het kunnen meebewegen met wat nodig is, is belangrijk.

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-05149
Locatie Nijmegen
Startdatum 1 september 2024
Einddatum 31 augustus 2025
Optie op verlenging Ja
Uren per week 24 u p/w
Intakegesprek 13 augustus 2024
Sluitingsdatum 5 augustus 2024 06:00

Kan ik je op weg helpen?

Albert de Feij

a.defeij@bluetrail.nl
+31 (0)6 184 204 34
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail