Functieomschrijving
Je komt te werken bij het taakveld Inkoop (team Juridische Zaken, Openbare orde en Veiligheid en Inkoop, thema Koers) om de contractregistratie binnen de organisatie te borgen. Je werkt samen met de senior inkoopadviseur en de inkoopadviseur en levert een bijdrage aan het project inkoop voor het verder professionaliseren van inkoop binnen de organisatie (o.a. inrichting klantreis). Dit is een opdracht waarvoor enige ervaring fijn is, maar vooral competenties zoals goede communicatieve vaardigheden, zelfstandig en gezamenlijk werken, gestructureerd en planmatig werken en een proactieve instelling belangrijk zijn.
Je draagt bij aan dan wel ondersteunt bij de volgende werkzaamheden :
- Het ondersteunen bij het inrichten van de klantreis:Aansluiting tussen inkooptrajecten en contractbeheer
- Het vindbaar maken van informatie over inkoop intranet
- Ontwerpen van registratieproces voor inhuurcontracten
- Implementatie van registratie inhuurcontracten
- Borgen van inhuurcontractregistratieproces (gelinkt aan kernregistratie en rekening houdend met AVG)
- Fungeren als aanspreekpunt voor collega’s met betrekking tot contractbeheer
- Het inwerken van nieuwe medewerkers in contractbeheer zodra zij zijn aangenomen
- Onderzoeken van alternatieven voor de huidige contractbeheertool
- Het bewaken van het proces en het uitvoeren van kwaliteitscontroles
- Ondersteunen in het onderzoeken van de organisatiebehoefte met betrekking tot contractmanagement
- Het in kaart brengen van de huidige praktijk van contractmanagement binnen de organisatie
- Ondersteunen in het ontwerpen van het toekomstige contractmanagementproces
- (Co-)adviseren over de inrichting van contractmanagement, inclusief het gebruik van geschikte systemen
Wat wordt er van jou gevraagd?
Eisen bij de opdracht:
- Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding.
- Je hebt minimaal een half jaar ervaring met inkoopgerelateerde werkzaamheden binnen een overheidsorganisatie.
- Je volgt of beschikt over een inkoopgerichte opleiding.
- Je hebt minimaal een half jaar ervaring met inkoopgerelateerde werkzaamheden binnen een gemeente.
- Je hebt kennis van geautomatiseerde systemen zoals Topdesk en Purfact (spendtool).
- Je hebt ervaring met projectmatig werken.
- Je hebt kennis van en ervaring met het professionaliseren van inkoop vanuit een project in een ondersteunende rol.
- Je hebt kennis van en ervaring met registratie contracten en contractbeheer.
- Je kan contracten zelfstandig lezen en relevante informatie kunnen verwerken.
- Adviesvaardigheden.
- Project- en planmatig werken en schrijven.
- Schakelt makkelijk in stijlen van communiceren zodat je gesprekken kan beïnvloeden en soepel kan afstemmen op verschillende gesprekspartners.
- Werkt zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen aan resultaten.
- Hands on.
- Vindt de weg snel in de organisatie.
- Gevoel voor werken in een politiek-bestuurlijke omgeving.