IT Manager Sr./ Hoofd Subsectie

Utrecht 32u p/w 12 maanden
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Werkzaamheden

  1. Draagt zorg voor de kwaliteit en kwantiteit van de medewerkers uit de subsectie, door:
    1. Op te treden als "second line" leidinggevende van de medewerkers binnen de subsectie;
    2. Tijdig publiceren van vacante functies, werven, selecteren en introduceren van nieuwe medewerkers;
    3. Het coachen en stimuleren van medewerkers in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling; - Het voeren van coaching gesprekken;
    4. Het opstellen, afstemmen en uitvoeren van een capaciteitsplan, opleidingsplan en verbeterplan voor de subsectie;
    5. Het initiëren en-/of participeren in overlegvormen die tot doel hebben het verbeteren van de professionaliteit van de subsectie.
    6. Het vorm geven aan kennis- en competentiemanagement binnen de subsectie;
    7. Het participeren in kennis- en competentieclusters binnen JIVC;
    8. Zichtbaar preventief en actief te sturen op het voorkomen van uitval of verzuim;
    9. Het uitwerken en implementeren van richtlijnen en werkafspraken;
    10. Het zorg dragen voor een evenwichtige taakverdeling tussen de medewerkers en het zorg te dragen voor de beschikbaarheid van (hulp)middelen voor medewerkers die benodigd zijn om de werkzaamheden uit te kunnen voeren;
    11. Het zorg dragen voor de inrichting vaneen overlegstructuur, informatie-uitwisseling en informatieverstrekking;
    12. Het verzorgen van appreciaties als toelichting op de resultaten van personele KPI's.
  2. Wijst opdrachten toe aan zijn/haar medewerkers (allocatiemanagement), door:
    1. Het, in overleg met de planners en het hoofd van de sectie, vaststellen van de omvang en de kwaliteit van de benodigde capaciteit aan medewerkers binnen de subsectie;
    2. Het afstemmen met de planners en het hoofd van de sectie over en het sturen op een structurele aansluiting tussen vraag en aanbod van kennis, kunde en gedrag, rekening houdend met de technologische ontwikkelingen;
    3. Het periodiek overleggen met productverantwoordelijken en/of projectleiders/managers over het functioneren van de toegewezen medewerkers en het zo nodig bijsturen of opnieuw aantrekken en toewijzen van medewerkers;
    4. Het periodiek overleggen met procesverantwoordelijken over de werking en verbetering van de processtappen die worden uitgevoerd door de medewerkers binnen zijn/haar subsectie;
    5. Het, in overleg met de planner, inhuren van personele capaciteit bij andere JIVC onderdelen of externe bedrijven (via de inhuurdesk);
    6. Het periodiek afstemmen van vraag en aanbod met andere afdelingen om te komen tot een optimale inzet van de personele capaciteit;
    7. Het bewaken van en sturen op een optimale inzet van de medewerkers;
    8. Het inzichtelijk maken en houden van de beschikbare capaciteit.
  3. Draagt bij aan de ontwikkeling van de subsectie, door:
    1. Het participeren in subsectie-overstijgende overlegvormen;
    2. Het bijdragen aan het operationaliseren van geldend beleid binnen de subsectie;
    3. Het doen van voorstellen voor het optimaliseren van het functioneren de subsectie;
    4. Het leveren van bijdragen aan rapportages, bedrijfsplannen en subsectie-overstijgende activiteiten.
Achtergrond opdracht

Je komt te werken bij de sectie HGI wat staat voor; ‘Hoog Gerubriceerde informatievoorziening’. Binnen deze sectie zijn we verantwoordelijk voor de netwerkinfrastructuur die wereldwijd inzetbaar is voor commandovoering en informatie uitwisseling van verschillende afdelingen en organisaties. Denk hierbij aan nationale en internationale afdeling van Defensie, de NAVO en andere samenwerkingsverbanden. Ons doel is informatie op een betrouwbare en snelle wijze beschikbaar te hebben ten behoeve van operationele C2 ondersteuning. De veiligheid en flexibiliteit van onze militairen is hiervan afhankelijk.
Binnen HGI is een concept ontwikkeld waarmee voor alle Nederlandse operationele commando's overal ter wereld onder alle omstandigheden uit standaardbouwstenen een robuust en betrouwbaar netwerk voor militaire bevelvoering kan worden samengesteld.
Hiermee heeft iedere militaire staf de beschikking over voldoende bouwstenen om een lokaal netwerk (LAN) te bouwen waarmee alle secties van de staf met elkaar zijn verbonden. Op deze manier kunnen zij met elkaar e-mailen, telefoneren (VoIP) en videoconferenties houden. Ook wisselen via dit netwerk de commandovoering-ondersteunende systemen zoals ISIS (Integrated Staff Information System) met elkaar gegevens uit. De gebruikte componenten zijn allemaal standaardelementen uit zowel de civiele als de militaire markt.
Deze lokale netwerken kunnen aan elkaar worden gekoppeld met behulp van satelliet- of straalzenderverbindingen tot een wereldwijd netwerk (WAN). Voor het plannen en beheren van deze netwerken is een managementsysteem ontwikkeld.Aangezien standaardbouwstenen continu in ontwikkeling zijn, zullen de producten van HGI constant aan de huidige stand van zaken moeten worden aangepast. Tevens worden nieuwe eisen en wensen vanuit de opdrachtgever in het concept ingebed.

Als senior IT Manager/hoofd subsectie binnen IT-Infra heb je een cruciale rol binnen onze dynamische en complexe organisatie. Je bent integraal verantwoordelijk voor de business resultaten én de mensen binnen jouw team, want je bent ervan doordrongen dat de mens de belangrijkste succesfactor is binnen de IT. Je bent deskundig op jouw aandachtsgebied en toont leiderschap en eigenaarschap bij het realiseren van de gestelde doelen. Je benut de binnen jouw team aanwezige kennis en kunde en werkt effectief samen. Dit betekent dat je zelfstandig en proactief beslissingen neemt, je team(s) aanstuurt en adequaat verantwoording aflegt aan het hoofd van de sectie. Je ondersteunt en begeleidt collega's waar nodig.
De verantwoordelijkheden worden hieronder weergegeven, waarbij het zwaartepunt ligt op het opleveren van de producten en diensten van de subsectie conform afgesproken prioriteiten, het richting geven en leiding geven aan de subsectie (ongeveer 80 pax) en de teamleads en ten slotte het toekomstklaar maken van de subsectie. De top 5 op basis van onderstaande is:

  1. Het zorg dragen voor een evenwichtige taakverdeling tussen de medewerkers en het zorg te dragen voor de beschikbaarheid van (hulp)middelen voor medewerkers die benodigd zijn om de werkzaamheden uit te kunnen voeren;
  2. Het bewaken van en sturen op een optimale inzet van de medewerkers op run en change;
  3. Het inzichtelijk maken en houden van de beschikbare capaciteit.
  4. Het zorg dragen voor de inrichting vaneen overlegstructuur, informatie-uitwisseling en informatieverstrekking;
  5. Het bijdragen aan het operationaliseren van geldend beleid binnen de subsectie.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht:

  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring als ICT manager.
  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een leidinggevende functie binnen een ICT beheer- en/of ontwikkelomgeving.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met procesgericht werken binnen een ICT omgeving.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in het toewijzen aan en overdragen van werkopdrachten aan medewerkers.
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met Agile werken in een IT Infra omgeving.
Wensen bij de opdracht:

  • Je hebt werkervaring bij Defensie, waaronder JIVC.
  • Je hebt affiniteit met techniek en infra-ICT.
  • Je hebt ervaring met LEAN instrumenten die helpen om processen te verbeteren.
  • Je hebt ervaring met het voorbereiden en faciliteren van een Kaizen om tot grondoorzaken te komen zodat gefundeerd aan duurzame verbetering gewerkt kan worden.
  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding in de richting van Bedrijfskunde dan wel Informatica of Personeelsmanagement of een vergelijkbare combinatie van opleiding en ervaring.

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer2025-03344
LocatieHuis ter Heide
Startdatum1 juli 2025
Einddatum30 juni 2026
Optie op verlengingJa
Uren per week32u p/w

Sluitingsdatum8 mei 2025 07:00

Kan ik je op weg helpen?

Hiba Zorgui

h.zorgui@bluetrail.nl
+31 (0)6 395 335 06
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

BlueTrail Intermediair

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

BlueTrail Intermediair

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

zzp interim proces

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail

Cookie Consent with Real Cookie Banner