Coördinator Jaarrekening

Zoetermeer, Zuid-Holland 36u p/w HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Afdeling
Binnen de afdeling F&C werken wij in drie teams aan een gezonde financiële huishouding. Dit zijn de teams Administratie, Expertise, en Advies. Naast de financiën houdt F&C zich steeds meer bezig met het gebruik van data. Zo zijn we medeverantwoordelijk voor de implementatie van datagedreven werken. De coördinatie van het gemeentebrede BI-team is bij F&C ondergebracht en de businessadviseurs adviseren op basis van data. Als coordinator Jaarrekening maak je deel uit van het team Expertise. Dit is een klein, hecht team waarin veel ruimte is voor innovatie en persoonlijke ontwikkeling.

Opdracht
Als coördinator Jaarrekening ben je verantwoordelijk voor het coördineren, opstellen en bewaken van onderdelen van de jaarrekening van de gemeente. Je adviseert het directieteam en afdelingshoofden over financiële beslissingen. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor de accountant tijdens de controle van de jaarrekening en zorg je ervoor dat deze controles soepel en efficiënt verlopen. Hierbij werk je ook nauw samen met de business controllers van team Advies en de collega’s van team Administratie.

Verantwoordelijkheden

  • Coördineren en opstellen van de jaarstukken en overige periodieke rapportages.
  • Bewaken van de planning- en controlcyclus van de gemeente.
  • Fungeren als aanspreekpunt voor de accountant en zorgen voor een efficiënte controle van de jaarrekening.
  • Verzamelen en coördineren van input voor rapportages en begrotingen.
  • Waarborgen van de kwaliteit en betrouwbaarheid van financiële cijfers.
  • Bijdragen aan het project ‘Vernieuwing P&C’ en verbeteren van processen en documenten.
  • Opstellen van financiële beleidskaders zoals de financiële verordening en nota overhead.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht:

  • Je hebt werkervaring in de afgelopen 5 jaar als coördinator jaarrekening binnen een gemeente of provincie.
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met gemeentelijke financiën.

Wensen bij de opdracht:
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met gemeente financiën in de afgelopen 4 jaar.
  • Je hebt werkervaring in de afgelopen 3 jaar met wet- en regelgeving op het vlak van planning & control binnen gemeenten.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in de afgelopen 3 jaar met bestuurlijke advisering en het opstellen en coördineren van P&C-documenten binnen een gemeentelijke organisatie met complexe besluitvormingsprocessen.
  • Je hebt werkervaring in de afgelopen 3 jaar met softwaretools op het gebied van P&C zoals Pepperflow of Lias.
  • Je bent per 1 december 2025 beschikbaar voor 36 uur per week.

Competenties:
  • Financieel inzicht
  • Analytisch vermogen
  • Politieke sensitiviteit
  • Coördinatievermogen
  • Kennis van financiële wet- en regelgeving t.a.v. gemeenten
  • Communicatieve vaardigheden
  • Nauwkeurigheid
  • Verantwoordelijkheid
  • Samenwerken

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer2025-07925
LocatieZoetermeer, Zuid-Holland
Startdatum1 december 2025
Einddatum1 juni 2026
Optie op verlengingJa
Uren per week36u p/w
Intakegesprek19 november 2025
Sluitingsdatum13 november 2025 08:00

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

BlueTrail Intermediair

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

BlueTrail Intermediair

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

zzp interim proces

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail

Cookieconsent met Real Cookie Banner