Contractbeheerder ICT

Gelderland 16-24 u p/w 4 maanden HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Binnen het NIPV hebben we een divers IV-ICT landschap. Het NIPV heeft haar eigen IV-ICT omgeving en kantoorautomatisering, daarnaast voorziet het NIPV in gezamenlijke IV-ICT voorzieningen aan Veiligheidsregio’s en andere ketenpartners. Ter ondersteuning van deze voorzieningen zijn er veel applicaties in gebruik in verschillende vormen bij veel verschillende leveranciers in diverse contracten.

De contracten zijn ondergebracht in het NIPV contractmanagementsysteem. Het contractmanagement ligt als verantwoordelijkheid bij de contracteigenaar, veelal ook belegd bij productmanagers en/of functioneel beheerders.

De afdeling FI&A (facilitair, informatisering en automatisering) is onderdeel van de staf en is primair verantwoordelijk voor de interne IV-ICT dienstverlening. De afdeling I&A heeft meer dan 30 contracten en een breed aantal applicaties in beheer. We zien de complexiteit toenemen als ook de benodigde tijd / aandacht die goed contractbeheer vraagt.

Voor deze opdracht zoeken we een ervaren IV-ICT contractmanager die de afdeling I&A gaat helpen het contractbeheer en -management en leveranciersmanagement goed neer te zetten en uit te voeren. Een heldere, uitgesproken visie op contractmanagement van ICT contracten is gewenst.

Werkzaamheden om mee aan de slag te gaan:
Contractbeheer

  • Contractbeheer – administratie; controle op volledigheid, actualiseren i.s.m. afdeling Inkoop van lopende ICT contracten. Start bij afdeling I&A; onze eigen contracten en daar waar I&A beheer verzorgt. In overleg NIPV breed (afhankelijk doorlooptijd, benodigde inspanning).
Operationeel contractmanagement
  • Implementatie van lopende contracten / overeenkomsten.
  • Bewaken dat de uitvoering van de opdracht / overeenkomst binnen de contactafspraken plaatsvindt op basis van scope, raming opdrachtwaarde, looptijd, DAP, SLA. In overleg met interne organisatie (contracteigenaar) en leverancier(s).
  • Verzamelen informatie m.b.t. vastgestelde KPI’s
  • Het houden van periodieke – operationele - voortgangsbesprekingen met leverancier en contract eigenaar. Alsmede vastleggen van acties & besluiten
  • Advies uitbrengen aan Contracteigenaar over evt. aanpassingen op SLA niveau.
Tactisch contractmanagement
  • Systematisch en efficiënt besturen van de implementatie van “nieuwe” contracten/overeenkomsten tot en met de uitvoering en evaluatie van het contract/overeenkomst
  • Definiëren KPI’s, voorstellen managementrapportages
  • Advies geven voor aanbestedingskalender en voorbereidingen bij nieuwe aanbestedingen
  • Advies geven over en vormgeven van contractmanagement processen en beleid waar nodig.
  • Ondersteunen contracteigenaren, functioneel beheer bij issues, calamiteiten in relatie tot leveranciers.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen voor deze opdracht

  • Je beschikt minimaal over een HBO bachelor opleiding op het gebied van informatiekunde of bedrijfskunde.
  • Je hebt kennis van BIO (Baseline Informatiebeveiliging Overheid) en ISO27001.
  • Je hebt minimaal 3 jaar, niet langer dan half jaar geleden, werkervaring in inkoop- en contractmanagement.
  • Je hebt kennis en ervaring, niet langer dan half jaar geleden, met ICT context: ICT leveranciers, ICT ontwikkelingen (verSAASing, sourcingscontracten).
  • Je hebt kennis en ervaring met opstellen & monitoren van SLA’s en DAPs.
  • Je hebt kennis en ervaring met het opstellen van inkoopbeleid en het implementeren van processen.
Wensen voor deze opdracht
  • Je beschikt over een opleiding contractmanagement van NEVI of vergelijkbaar.
  • Je hebt kennis van: CATS CM of Nevi, ARBIT, GIBIT, Emeritor inkoophuis, Emeritor inkoopvolwassenheidsmodel.
Competenties
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Een proactieve en ondernemende houding
  • Doortastend en oplossingsgericht in complexe vraagstukken

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-04619
Locatie Arnhem
Startdatum 1 september 2024
Einddatum 31 december 2024
Optie op verlenging Ja
Uren per week 16-24 u p/w
Intakegesprek 14 augustus 2024
Sluitingsdatum 26 juli 2024 06:00

Kan ik je op weg helpen?

Anouk van der Pijl

a.vanderpijl@bluetrail.nl
+31 (0)6 184 192 57
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail